كاهش وزن تپل ها

بردن، همه چیز نیست اما تلاش برای بردن چرا- لومباردی

ساعت 2330

سلام بچه ها من خسته و كوفته و هلاك اومدم خونه خيلي خيلي خسته هستم تقريبا در حال موت هستم. ولي خوب گفتم  كه بيايم سلامي بكنم و احوالي بپرسم و بعد هم برم بخوابم.

امروز 145 دقيقه راه رفتم در دو مرحله ولي ديگه نه ورزشي نه هيچي ديگه . تمام بدنم هم كوفته است . براي همين ديگه زياد كاري نكردم.

امشب هم يك سوال ديگه رو مينويسم و بعد ميرم . ببخش سارا جونم كه بيدار موندي قول ميدم كه فردا بيشتر بيايم ولي واقعا اين دو سه روز خيلي سرم شلوغ بود و كار حسابي عقب بود.

جواب كامنتها :

سوگند جونم عكس ات رو ديدم خيلي خيلي خيلي خوشگلي و نازي . من كه فكر كردم 60 كيلو هستي پس تو كجات چاقه؟

شانون جان دستو ته چين تو همين دو سه پست قبلي هست . نگاه كن پيداش ميكني.

كپل من دستور رژيم ام الان اينطوريه كه دو هفته كاهش وزن روي 1400 ميخورم و يك هفته روي 1700 بعد هم قراره كه هفتگي سيصد گرم كم كنم. هفته گذشته تو كاهش وزن بودم ولي وزن نكردم چون كه منتظر گلي خانم بودم كه نيامد اين هفته شنبه وزن ميكنم ولي البته ميبني كه دارم زياد ميخورم انشاالله كه وزني كم بشه.

ماموت جان خيلي اطلاعات خوبي دادي ممنون گلم .

نانازي جونم مرسي براي دعوت به ياهو گروپ . بچه ها اينجا بريد و اكي بدهيد كه تو گروه اضافه بشيد . بعد ميتوانيم عكسهاي خودمون رو بگذارم كه فقط خودمون ببينيم.  اينجا 

سارا جونم من اومدم تو خوابي الان؟

تپل جان خوش اومدي. تپل جان بگو ببنيم كه تو در اين مدت كلا هر هفته چقدر كاهش وزن داشتي جلوي اسمت خاليه ها .

تيتيش ماماني قربونت برم . مرسي كه باز كردي حالا بعد ميايم سراغت كمي باهات گپ ميزنم.

مامان ارام گلم خواهش ميكنم. حالا بعدا بهت سر ميزنم امشب خيلي خسته ام.

خوب دوستان گلم و اما يك سوال و جواب ديگه :

سوال دوم : فرض كنيد كه من همه هفته روي كالري درست پيش بروم و يك روز در هفته رو بيش از مثلا 3000 كالري بخورم اون وقت ايا همه كالريها جذب بدن ميشه؟

در صورتي كه غذايي كه ميخوريم جذب نشود شما دچار نفح شديد و گاز معده و يا مدفوع ابكي و يا اسهال ميشويد ولي تقريبا همه غذاهايي كه ميخوريم معمولا جذب ميشوند و كالريها به بدن ميرسند. حتي فيبر هم كه خيلي سخته پروسه جذبشون در روده شكسته شده و جذب ميشند ولي اينكه ايا همه تبديل به چربي بشوند خيلي فرق ميكنه و بعضا تبديل به چربي قهوه اي ميشوند كه در واقع براي توليد گرما استفاده ميشه و نه چربي معمولي كه براي ذخيره استفاده ميشه . يعني در يك كلام بدن به بدن فرق ميكنه ولي نكته مهمه اين است كه هيچ چيزي نيست كه شما بخوريد و جذب نشود و يا تبديل به كالري در بدن نشود . و لذا اصلا به شما توصيه نميشود كه يك روز تقلب با پرخوري شديد داشته باشيد.

سوال دوم : سرعت كاهش وزن چقدر بايد باشه؟

سرعت كاهش وزن بايد طوري باشه كه فرد كالري ورودي و خروجي اش از هزار بيشتر نشود. اين ما به تفاوت با احتساب ورزش است.يعني كسي كه 2000 كالري تثبت اش است و يك ساعت ورزش ميكند كه 400 كالري ميسوزاند ماكزييم ميتواند رنج كالري مصرفي خود رو اينقدر كم كند كه 600 تا كم بشود كه با 400 خروجي ووزش بشود 1000 . و اين سقف تفاوت است.

پس هرگز كالري ورودي و كالري خروجي فرد نبايد بيش از 1000 باشد.


سوال سوم : من عصرها خيلي دلم شيريني ميخواهد چكار كنم؟

شيريني خواستن و هوس كردن يك علامت هست كه بايد به آن توجه كرد. معمولا بدن وقتي كه يا تشنه  ويا خواب الود ويا دچار استرس هست اين علامت رو ميدهد. به بدن خود گوش كنيد ببين كه از چه مدل است ولي در هر حال اين قدمها را برداريد.

بيست دقيقه صبر كنيد . ااگه باز هم دلت خواست پس اين علامت گرسنگي است و نه هوس

يك ليوان اب بخوريد. بعضي اوقات شما تشنگي رو با هوس كردن اشتباه ميگيريد. ايا بعد از يك ليوان اب هم دلت شيريني ميخواهد؟

در قدم سوم حتما يك شيريني كوچك بخور و بدون كه با هويج خوردن و كرفس خوردن اين از بين نميره پس زودتر يك شيريني كوچك كه از قبل براي اين مواقع اگاهانه و عاقلانه انتخاب كردي بخور و پيش برو.


خب بچه ها من ديگه در حال بيهوشي هستم فعلا ميرم بخوابم . خيلي ديگه از اين سوالها مونده كه مينويسم. خوش باشيد.




//////////////////////////////////////////////////////////////////////

صبح همگي به خير و شادي

عزيزان قبل از هر چي يادتون هست كه من دكتر نيستم و هرگز هم هيچ ادعايي نكردم اگه هم اينجا با اعتماد به نفس دارم جواب شما رو ميدم فقط از روي تجربه ها و مطالعات هست ها فكر نكنيد كه دچار خداي نكرده توهم شدم كه چيزي بلدم لذا شما همه حرفهاي اين وب رو به عنوان يك تجربه شخصي در نظر بگيريد و نه جاي هيچ دكتري.

حالا اين رو گفتم كه بعد مريم 2 نظرم رو بگم. من به نظرم شما روي 1600 كالري الان برو و يك ساعت ورزش روزانه از هر مدل كه بتوني به طور منظم همون هفته اي 1 كيلو رو كم كني و نه بيشتر. حداقل يك ماهي بايد اين بهت جواب بده بعدش كالري رو كمتر كن و يا فعاليت  رو بيشتر كن.

خوب من بچه ها امروز ساعت 5 صبح بيدار شدم و تا اشپزي كردم و ماهي پختم و اومدم دانشگاه و خلاصه هنوز فرصت نداشتم كه بشينم خوب به حرفهاي دكتر كه تو دفترم نوشتم نگاه كنم كه سوال و جوابها رو بنويسم ولي اينجا يك دونه را الان مينويسم تابعد كه در اولين فرصت همه رو بنويسم.

سوال اول ( يعني اول اينجا مينويسم ولي نه اينكه اولين سوال من از دكتر بود )

وقتي كه وزن به استاپ ميرسه بايد چه بكنيم.

اول : يك جايزه براي وزني كه تا حالا كم كرديد به خودت بدهيد و خودتون رو خيلي تشويق بكنيد, مطلقا سعي كنيد كه نااميد نشويد و روحيه خود رو بالا نگاه داريد. مثلا اين دكتره ميگفت كه خودت رو هر روز تصور كن كه در يك لباس خيلي زيبا با اندام خيلي زيبا در حال رقص هستي و همه محو تماشاي زيبايي تو هستند!!! اين تصور رو هر روز صبح بكن و به خودت بگو كه من به هدفم خواهم رسيد.

دوم : هر فردي كه ده درصد از وزن خود رو از دست ميدهد دچار اين توقف ميشود و اين خيلي طبيعي است و بدانيد كه اين نشانه بدي نيست و بدن شما نرمال كار ميكند.

سوم : اگر كمتر از روزي يك ساعت ورزش ميكنيد ورزش خود رو به بين از يكساعت تا دو ساعت برسانيد. اگه خيلي كم ميخوريد كه اصلا درست نيست بهتر و بيشتر بخوريد.

چهارم : اگر بين يك ساعت تا د وساعت پياده روي ميكنيد بجاي افزايش ورزش اولا ورزشها رو بين صبح و عصر تقسيم كنيد. و بعد در پياده روي , بجاي داشتن يك آهنگ منظم و پيوسته سرعت خود رو بالا و پايين كنيد. يعني مثلا يك دقيقه رو با سرعت خيلي بالا كه نتوانيد حين حركت صحبت كنيد برويد و بعد سرعت  رو پايين بياوريد كه مستمر ضربان قلبتان تغيير كند .اين شيوه بسيار در كاهش وزن موثر است و كاربرد بيشتري دارد.

پنجم : يك بار ديگر غذاهاي خود رو مرور كنيد. چربي هاي اضافه و شكرهاي اضافه رو تا جاييكه ميتوانيد كم كنيد. البته در حد همان يك قاشق غدا خوري روغن مايع  مشكلي نيست ولي اگر ميتوانيد به جاي ان حتي در روز مسئله چربي رو با گردو و بادوم حل كنيد. و روغن رو به صفر برسانيد.

ششم : سعي كنيد كه يك تنوع به ورزش خود بدهيد. مثلا اگر اروبيك كار نميكنيد حتما يك ده دقيقه شروع كنيد و كم كم بيشترش كنيد .چرا كه بدن به نوع ورزش شما عادت ميكند و هورمونهاي خود رو تنظيم ميكند. سعي كنيد كه هر چهار هفته مدل ورزش خود رو تغيير بدهيد. اگر تمرينات هوازي ميكنيد مثل پياده روي تمرينات با وزنه . يوگا و هر نوع تمرين استقامتي به شما خيلي كمك ميكند. يعني در يك كلام هر چهار هفته يك چيز جديدي به ورزشهاي خود اضافه كنيد در اين صورت ممكن است هرگز بدن شما دچار توقف نشود.

هفتم: از كم خوردن و زياد ورزش كردن هر دو حالت خودداري كنيد هر دو حالت باعث ميشود كه بدن خيلي سريع به اين حالت برسد و كاهش وزن استاپ بخورد.

هشتم : بهترين راه براي اينكه يك رژيم اصولي و كاهش اصولي كه مطلقا ديگر جاق نشويد اين است كه كلا براي حداقل سه ماه از هر گونه رژيم خودداري  كنيد البته خوب بخوريد ولي روي كالري تثبت بخوريد. و ورزش رو به هم به روزي يك ساعت برسانيد. ولي اگر نميخواهيد اين كار را بكنيد. موارد بالا را جرا كنيد.

به خودم من گفت كه من به اين وضعيت هنوز نرسيدم . توقف كاهش وزن يعني اينكه وزن بدن در طي دو ماه مطلقا پايين نيايد و حتي تا يك كيلو هم بالا برود. ولي اگر من دو هفته كاهش وزن و يك هفته ثبيت رو بروم احتمالا هرگز به توقف نرسم.

هم چنين خيلي تاكيد كرد كه الان كه پياده روي اصلترين ورزش تو هست. اين را به صورت تناوبي انجام بده. يك دقيقه خيلي تند و حتي حالت دويدن و باز سرعت پايين . دوباره خيلي تند و باز به صورت پايين طوري كه ضربان قلب خيلي بالاتر برود.

دراز و نشست رو خيلي تشويق كرد و گفت كه 100 تا در روز خيلي عالي است.

رقص رو خيلي ورزش خوبي دانست و ميگفت كه اگر روزي حتي 10 دقيقه رقص تند داشته باشيد خيلي مكانيزم خوبي براي بالا بردن متابوليسم هست.

خوردن ماهي , چاي سبز . غداي تند. راهم كمك كننده دانست.

ولي تاكيد بسيار كرد كه مهمترين و مهمترين نكته حفظ روحيه و مثبت ديدن است. ميگفت كه بالاترين تاثير رو ذهن فرد روي كنترل كاهش وزن دارد. يعني اگه كسي مثبت فكر كند و با خودش جنگ و جدال نداشه باشد اين افراد خيلي راحتتر وبهتر وزن كم ميكنند . ولي كساني كه هر روز خود رو وزن ميكنند و دچار استرس ميشوند معمولا خيلي سختتر وزن كم ميكنند. 


سارا جان با توجه به اين بحثها من پيشنهادم براي تو اين اينه كه تو هم بيا پياده رويتها رو صبح و عصر بكن و بعد هر 5 دقيقه كه راه ميري يك دقيقه رو خيلي تند كن طوري كه صحبت كردن همراه با قدم زدن برات سخت باشه. بعد دوباره راه برو. الان كه اروبيك هم شروع كردي ديگه بايد مشكلي نباشه. كالري رو همون 1400 خوبه و اصلا پايين نيار و يا شايد روي 1500 تنظيم كني بهترباشه.


========================================

سلام بچه ها من اومدم الان . واي كه چه روز شلوغي بود. حالا من خيلي خيلي خسته هستم تازه بايد برم 50 تا دراز و نشست هم بكنم وخلاصه ببخشيد تا صبح بيايم.

كلي هم سوال و جواب ا زدكتر كردم كه خيلي توضيحات خوبي داد كه فردا ميايم و مينويسم. فعلا من رو معاف كنيد . چون كه بايد اشپزي هم بكنم كه فردا براي ناهار خونه نميايم . جنبش هم بكنم و خوب هم بخوابم و صبح زود هم بزنم بيرون. پس فعلا شب به خير تا فردا صبح


دوستتون دارم ها


شانون جونم اين عكس اون اب نباتها است . اين البته مارك بدون چربي اون هست ولي مارك بدون شكرش رو من فعلا گرفتم كه نه چربي داره و نه شكر. ولي همين مارك و همين مدل هست

عكس اب نبات رژيمي


تيتيش ماماني خيلي خوش اومدي . من نتونستم تو وبت كامنت بگذارم . بهرحال خيلي خوش اومدي من بهت فردا همه چيز رو توضيح ميدم. بچه ها يك استقبال گرم هم از ايشون بكنيد.

نارگل جونم شما بايد نزديك به 1400 تا بخوري ولي يك نيم ساعتي حداقل جنبش و ورزش داشته باشي . پس يه تكوني به  خودت بده تا زودتر و بهتر جواب بگيري.


شانون جونم اين فايلي كه خواسته بودي تو سايت قبلي اپ كردم از اينجا برداريد.  كالري


+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و دوم اردیبهشت 1388ساعت 23:4  توسط صبا  |